söndag 14 juni 2009




Herregud, vad tiden runnit iväg!!! Har haft fullt upp, med student, avslut av arbete och så mitt nya projekt. Men nu är studenten över, och det gick bra även om det regnade förstås....Så det var en mycket blöt student som kom hem..stackarn såg ut som en blöt hund hahahaha...Vi var ca 25 personer och 4 barn på mina otroligt stora 75 kvadrat. Men det gick, vi satt i varje hörn härhemma och sonens far han hittade en frysväska att sitta på :-) Men det är som de sägs, finns det hjärterum så finns det stjärterum :-) I veckan skall jag avsluta mitt arbete, känns mycket märkligt, men samtidigt skönt då jag ju bestämt mig för att bli egen företagare, japp, jag tar risken. Det kändes som nu eller aldrig, lågkonjunktur dåligt med arbete och en dröm som jag haft under en lång tid. Jag skall här i Bålsta öppna ett Café och Livstilsbutik "Systrars Söta" så jag och min prins, syster och övrig familj/vänner har nu arbetat i lokalen för att få igång verksamheten så snart som möjligt. I veckan kommer min första order, sååååå spännande men Nervööööst.

Så sonen som tagit studenten och jag kommer att arbeta tills svetten lackar i sommar :-) Nja, om det nu blir fint väder förstås :-) Så inom kort kommer en liten blogg Systrars Söta, där kan ni se lite bilder från mitt Café och Butik. Å jag hoppas verkligen att Ni kan komma och besöka mig :-) Idag blir det att åka och måla lite till, men det passar ju bra i detta bedrövliga väder vi har, kan det månne ändra sig till Midsommar? En stilla undran jag har!!!
Ha det gott Vänner!! Vi hörs snart igen...Kram Kat

18 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Grattis till sonens examen!!! härliga tider det;)))

Millan♥

Katta sa...

Men å vad roligt med butiken/cafeet. Roligt att du vågar, man måste våga pröva sina vingar ibland med och det låter ju som ett bra tillfälle. Hoppas jag kan komma förbi nån gång. Vad tråkigt för din son och alla studenter med detta regn på studenten inte kul att åka på flak då. Men så fin han är. Ha en bra söndag, kram Katta

lottens vita och gröna sa...

oh vilken stor dag, gratta till sonens student!

ohh du söta, vad spännande med din butik, kommer bli såååååå bra, säg till om det är nåt man kan bistå med, reklam kan jag ju iaf bidra med! och när ni har invigning hoppas jag få komma! varmkram lotten

lottens vita och gröna sa...

skulle ju med säga att jag beundrar dig och vet du modiga människor brukar lyckas!!!

Grindelunda sa...

Haha...känner igen mig i det att knöla ihop sig vid studentfirandet. Lyckligtvis sken solen senare på kvällen så vi kunde sprida ut oss på altanen.
Grattis till sonen förresten.

Och vad spännande med ditt nya projekt...modigt!!! Jag avundas alla som vågar. Det kommer att bli kanonbra!

Må så gott!
Kram Gunilla.

Ann-Sofi sa...

Hallo! nämen vad kul med eget! kommer säkert bli jättebra!:) kommer vänta på nya bloggen med spänning. Lycka till!!!

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis till sonens student säger jag också:)Och vad kul med eget!
kram Lallis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för titten!! Japp Lycka till!!
Han har hela livet framför sig nu!!

Mjuka sa...

Åh så härliga bilder!! Tänk va tiden går fort :-)
Så fina fynd längre ner.
kram Malin

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Kat.
Så fin har var,sonen.
Vad spännande med cafét.Så roligt,jag bara hejar på dej,hoppas att allt går jättebra.
Och vad spännande att få se så småningom.
Nu skriver jag från min nya blogg ;)
Ha en finfin midsommarvecka.
kram Anette

Viola sa...

Det där lät ju hur roligt som helst...LYCKA TILL vill jag säga och tittar gärna in igen för att följa det hela....ha en fin måndag, KRAM

Unknown sa...

Grattis till din son på hans student! Kram Petra

A home far away sa...

Ahhh lycka till med ditt nya projekt!!

Ha en fin dag
Kram Gunilla I Singapore

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt med studenten, och Grattis till honom.
Och Grattis till dig också, som ska öppna eget! Hoppas att det kommer att bli precis som du tänkt dig... jag önskar dig ett jättestort Lycka Till!
Kram
Marie

Unknown sa...

Tack för att du titta tillbax hos mig. Trevlig midsommar! Kram Petra

Elisa Day sa...

Grattis till din son!
Och grattis till att du ska öppna eget, jag beundrar dig! Önskar dig all lycka till och om jag har vägarna förbi, så ska jag självklart besöka ditt företag! Kramar

Sjabbig men chic sa...

Ja, herregud vad tiden går! Kavajen är ju jättesnygg!
Ha en riktigt bra midsommar!

Kram Lisa

Lantliv sa...

Hej igen,choklad myntan växer.Gnider man den mellan fingrarna luktar det After Eight!
Återkommer då jag testat den!
Hoppas du har härliga dagar i solen!
Kram Anne-Lee