måndag 15 december 2008

Halloj Därute!!
Hoppas att Ni mår bra allihopa i julstök och julklappstider och inte stressar ihjäl Er ta vara på varandra, lev här och Nu!! Själv tar jag det bara lugnt, har sagt att jag bara skall köpa en endaste klapp i år och den skall systerdottern få.....sen är det bara klappar till mig...nja, den största klappen skulle ju vara en resa men jag vet inte riktigt hur det blir med den saken, verkar vara tunnt på resfronten...vi får se i slutet på veckan. Helgen har varit lugn, i lördags så bakade jag till sonen och gästerna vi skulle ha. Han fyllde ju hela 19 år i fredags min lilla bebis....eller hur var det nu med alla åren????!!! Jag fick ett stort tack för att jag engagerat mig i bakning, det var ju kul att höra att han var nöjd. Igår var jag i staden och vandrade gick igenom Gamla Stan tittade lite på Julmarknaden och tog en fika djupt ner i ett källarvalv som tidigare varit fängelsehåla, jag och prinsen valde förstås att sätta oss i en litenliten cell tätt intill varandra..:-)) Sen bar det iväg till Sergelstorg och runt arkaden hade en hel del knallar ställt upp sina stånd och sålde alltmöjligt spännande, de kom från både frankrike, irland och allahanda olika ställen med bakverk nötter, porslin och mycket mycket mer....jättekul att se tyckte jag ivarje fall. Hittade en jättefin kopp, som jag INTE köpte av någon anledning, det var en kopp med rosor på...den kostade 40 kronor ett fynd tycker jag idag när jag sitter här....jaja...
På vägen hem från stan fick jag ett urtråkigt besked, en avlägsen bekant har drabbats av en massiv hjärnblödning , kommer ej att klara sig....å mina tankar går till hans familj.
Det finns aldrig någon bra tid för något sånt här, men Juletiden kommer kanske inte riktigt glänsa lika vackert en tid framöver...
Mina tankar går till dem idag!!!
Kram på Er alla och ta hand om Er....

8 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

TACK snälla du!!!

: )

Ja...jag försöker verkligen ta till mig alla fina kommentarer, och uppskattar dem verkligen!Är dock inte van vid att få höra sådana positiva saker om mig själv...

Önskar dig en fin ny vecka!

KRAM, Jenny

<3

Annika i Gamla Stan sa...

Nej du! Här ska vi inte visa upp varken flyttkartonger eller skitiga badrum! Går inte ens in och tittar på andras julpyntade bloggar, är helt enkelt avundsjuk, ville bara skriva en kort hälsning till dej, efter att vi sågs igår.

Var och tittade på våningen i morse, underbart fint med nya golvet och nymålat överallt. Nu börjar paniken släppa och spänningen bli mer påtaglig.
Sorgligt med din vän som fått hjärnblödning.

Kram Kram, hoppas du hittar en resa annars ses vi den 22:a på kvällen!

Annika

Lisas torp sa...

Jaha, så du har varit ute i julvimlet här i stan! Kan tro att det fanns mycket att titta på! Inte en sekund har jag varit ute och tittat på något, kanske skyr jag allt folket, det brukar ju vara så fullt över allt!
Det låter spännande med källarvalvet, tror jag vet var ni var!

Alltid så tråkigt när det händer såna saker, det präglar liksom allt.
Har själv upplevt riktigt tragiska saker kring julen och den blir aldrig sej lik mera.
Önskar dej trots allt en skön vecka och vacker stämning!
Kram
Lisa

Anonym sa...

hej! vad tråkigt med sorgliga besked :( man ska verkligen ta vara på livet, leva här och nu :

min duk är från stoffochstil.se och kostade ca 100 kr metern, jag köpte ca 2,40 m och betalade runt 300 kr med frakt. är jättenöjd :)

stor kram sara

Nina sa...

så tråkiga nyheter så här innan jul. men om sanningen skall fram så är det hemskt att höra året runt eller hur .

kramar/Nina

Jenny Oak Fae sa...

Tråkigt att din vän fått hjärnblödning..!

Tack så hjärtligt för din kommentar!

STOR kram från Jenny

<3

H A N N A S - F O R M sa...

Hej!

Å, så hemskt besked..suck, livet är bra allt orättvist och jobbigt ibland. Min mormor fick en hjärnblödning men blev en tid bättre så att man kunde prata med henne... hon förstod allt man sa men kunde själv inte prata..HOPPAS att du oxå får en sån stund med din släkting.

Tack söta du för din hälsning...den värmde jättemycket!

KRAM till dig och HOPPAS att din släkting blir bättre!
Hanna

Glitter och Marsipan sa...

Vad mysigt det låter med promenad i Gamla Stan.
Usch vilket jobbigt besked.På något vis gör julen att man blir ännu mer ledsen.
Vad är det du målar och fixar med?
Ja,du,vet hur det känns med ens små bebisar.
Min äldste fyllde tjugo för ett par veckor sedan.Man undrar nästan hur det har gått till,när det har gått så fort.
kram Anette