onsdag 4 juli 2007

Båtprojekt


Jag har ju berättat att syster och jag håller på med ett båtprojekt. Det börjar närma sig nu...Igår köpte vi bland de sista atiraljerna. Nya sittbrädor istället för de gamla i orange plast, ja båten var orange förut men har nu bytt skepnad och blivit grå och jättefin, precis som den var ny (ja nästan ivarje fall).


Så ikväll skall jag försöka måla det sista, betsa brädorna och lite målning på insidan av båten om det nu inte skvalar från himlen ikväll. Sen är det väl så att båten skall forslas ner till vattnet på något vis, ja så är det ju det där med motorn då, den har ju stått stilla nu i ca 2 år....den kanske inte vill vara med längre..det återstår att se..Ja i vilket fall så måste ju den där karln bli delaktig i vårt projekt för motorer det klarar jag mig inte på å inte syster heller. Så med en evinnerlig tur och en massa optimism hoppas vi att den kan ligga i spat till nästa vecka då semestern börjar.
Så vi kan packa en liten picknick korg och ta oss en tur ut i mälaren, kanske att vi kan besöka den där klippan där Ingemar Bergman spelade in sin film "Hon dansade en sommar" den ligger inte så långt bort från mig, drömmer om det gör jag det vill jag lova.
Jag skall lägga in bilder inom kort, nu får Ni nöja Er med denna sålänge...hejhej..

4 kommentarer:

Nina sa...

så spännande det låter - ser framemot härliga bilder !och vad duktiga ni är!

Kathys Home sa...

Haha, ja vi försöker vara duktiga. Vi stod och berömde vårt arbete igår, å var väldigt nöjda. Sen tog vi ut motorn och provade den..å tänka sig den snurrade igång direkt. Som sagt bilder kommer inom kort....

Hem och Lycka sa...

Oj, vad spännande!

Kathys Home sa...

Jaa, Mia det är faktiskt spännande. Vi är mycket nöjda med vårt projekt, hoppas nu bara att den flyter ;-))