torsdag 16 juni 2011

Örtaträdgården


Torkad hjärtstilla




Torkade örter i förvaring




Min grannkompis på cafét





Dörrskylten på cafét



Inget regn denna morgon, så skönt..Visst behöver vi regn men det kan väl regna på natten :-)



Igår var jag iväg för en fika med en kompis och vi passade på att åka till Sommarcafét på Biskops-Arnö...Det var verkligen ett bra val, jag är ju lite skadad då jag själv varit café ägare...Det här ingav lugn och ro som det gör när man kommer till Biskops-Arnö...vi vandrade runt i Örtaträdgården och fick en liten lektion i hur läkande örterna kan vara...så var utbudet hembakat alldeles perfekt. Jag fick med mig hem lite hjärtstilla samt en kål som var importerad från Brasilien och tydligen skall vara jättegod...och nyttig förstås som all kål.

Fick också med mig lite kursutbud hem ...de har ju så himla många kurser på Biskops-Arnö kanske en skrivarkurs...fotokurs eller Naturens Medicin :-) jag skall ivarje fall kolla in utbudet och drömma mig bort lite..


Ha en bra dag...Tjing kat






















Sommarcaféets öppettider under sommaren är onsdagar samt söndagar 10-16

Inga kommentarer: